Optimalizácia na zisk je tu! Google ads

Chcete mať väčšiu kontrolu nad ziskom z PPC kampaní? Google Ads prináša možnosť optimalizácie na profit – zatiaľ je dostupná len v beta verzii!

Od tržieb k ziskom

Donedávna mohli používatelia v PPC kampaniach od Googlu optimalizovať iba na „tržby“. Pre prehľad o skutočných ziskoch sledovali metriku „náklady na predaný tovar“, ktorá zahŕňala výdavky na nákup alebo výrobu predaných produktov.

Marketingoví špecialisti však tieto údaje pri optimalizácii kampaní využiť nemohli. Google v minulosti preferoval drahšie produkty s vysokými tržbami, ktoré však často mali nízke marže, čo mohlo viesť k finančným stratám. Faktor nízkych marží nebol uprednostňovaný zámerne, ale skôr nebol braní do úvahy pri optimalizácii kampaní.

Novinka: Optimalizácia na profit

Konečne sa ale Google rozhodol držať krok s dobou a prináša možnosť optimalizácie na profit priamo v nastaveniach Google Ads. Táto funkcia je zatiaľ dostupná v beta verzii, takže ak ju chcete vyskúšať, požiadajte o jej sprístupnenie svojho Google kontaktu.

Čo je potrebné k nastaveniu? Splniť dve podmienky! Produktový feed musí obsahovať element „náklady na predaný tovar“ – teda nákupnú alebo výrobnú cenu každého produktu. Konverzný kód musí obsahovať údaje o predaji na úrovni jednotlivých produktov (product-level sales data), vrátane Merchant ID a informácií o každej zakúpenej položke (názov, cena).

Nepotrebujete optimalizáciu na profit?

Reálne údaje sa oplatia aj tak! Tieto metriky sa oplatí využívať aj bez optimalizácie na profit, pretože poskytujú dôležité informácie o tom, aké produkty si zákazníci skutočne kúpili, a nielen na čo klikli.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *